مطالب مفید

مطالب مفید

مطالب مفید

مطالب مفید

شرایط لازم برای خرید خانه در تهران

جمعه, ۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۵۰ ق.ظ

خانه خوب کجاست؟

اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید، احتمالا اولین نکته‌هایی که به آنها توجه می‌کنید، قیمت خانه و نقشه منزل است.  به جز این معیارها باید معیار دیگری را هم جدی بگیرید: سلامت. بله، باید خانه‌تان را از نظر شاخص‌های سلامت هم بسنجید. 


اسکلت خانه‌تان بتنی است یا آهنی؟

شاید مهم‌ترین عامل در انتخاب و خرید خانه در تهران ، مقاوم بودن ساختمان در برابر زلزله باشد. به طور کلی، اسکلت بتنی بیشتر از اسکلت آهنی در برابر زلزله مقاوم است. در سازه‌های فولادی، نوع اتصالات و نیز مهاربندی خیلی اهمیت دارد. اما در سازه‌های بتنی، چیزی که مهم است، نوع بتن مصرفی و تعداد و قطر میل‌گردهای استفاده‌شده در آن است. اگر بتوانیم طی زمان ساخته‌شدن ساختمان از یک کارشناس قابل اعتماد مشورت بگیریم و این اطلاعات را به دست آوریم، راحت‌تر می‌توانیم ساختمانی مقاوم انتخاب کنیم. اما اگر نتوانستیم از چنین مشاوری بهره بگیریم، باید همین سوالات را از مالک ساختمان بپرسیم و پاسخ‌های او را با یک کارشناس خبره در میان بگذاریم. نکته‌ای که خودمان هم می‌توانیم از لحاظ پایداری ساختمان در برابر زلزله کنترل کنیم، ابعاد ستون‌ها در طبقات مختلف و پارکینگ است که آیا اصلا با توجه به تعداد طبقات و بار وارد شده از طرف آنها، این ستون‌ها جوابگو هستند یا خیر؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۶
sara soror

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی