مطالب مفید

مطالب مفید

مطالب مفید

مطالب مفید

ویژگی های لازم برای خرید خانه در تهران

دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۴۴ ب.ظ
اگر تصمیم به خرید خانه در تهران دارید لطفاً به نکات زیر توجه کنید، حسرت برآورده شدن این آرزو را نخورید، پیش از خرید و هنگام خرید به راهکارهای زیر توجه بفرمایید:
.
۱- قدرت خرید خود را در نظر بگیرید و در سطح فعلی خود یا پایین‌تر از سطح فعلی خود ملک و ساختمان بخرید. وقتی در سطح خود یا پایین‌تر از سطح خود خرید می‌کنید از قدرت مالی و چانه زنی و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستید و امکان خرید به صرفه تری دارید.
.
۲- بخشی از سود هر معامله‌ای در زمان خرید، نهفته است. سعی کنید به پایین‌ترین قیمت خانه در منطقه، خرید کنید و هر چه بیشتر تخفیف بگیرید. سود زمان خرید را به راحتی از دست ندهید.
.
۳- از افراد بد نام یا مسئله دار، ملک یا ساختمان نخرید. به احتمال بسیار، پس از خرید اینگونه املاک و ساختمان‌ها دچار مشکلات قانونی و قضایی و ثبتی خواهید شد و امکان فروش چنین املاک و ساختمان‌هایی را به راحتی نخواهید داشت.
.
۴- ملک یا ساختمانی که عملاً کاربری صنفی و کارگاهی ولی در سند کاربری مسکونی دارد را بدون دریافت مفاصا حساب مالیاتی و تأمین اجتماعی و نیز مفاصا حساب شهرداری نخرید.
.
۵- به صحت و اصالت اسناد مالکیت هنگام خرید املاک و ساختمان‌ها توجه بسیاری داشته باشید.
.
۶- از انجام استعلامات لازمه قانونی از ثبت، منابع طبیعی، زمین شهری، شهرداری و… تحت هیچ شرایطی صرف نظر نکنید و آن را به طرف مقابل نسپارید. بهتر است اخذ این استعلامات را یا خودتان انجام دهید یا وکیل و نماینده مورد اعتمادتان.
.
۷- تطبیق حدود و مساحت ملک با سند مالکیت را حتماً و به دقت انجام دهید و بازدید از ملک برای احراز عدم وجود متصرف دیگر و احراز عدم وجود معارض اعم از معارض متصرف یا معارض غیر متصرف در مالکیت یا منافع ملک مورد معامله را فراموش نفرمایید.
.
۸- ملک یا ساختمان موروثی را بدون حضور وکیل یا مشاور مجرب حقوقی نخرید.
.
۹- ملک یا ساختمانی که در رهن بانک یا اشخاص دیگر است را هرگز نخرید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۶
sara soror

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی